نکات مهم در مورد اولویت بندی انتخاب رشته کنکور
نوشته شده توسط : موضوعات برتر


کسانی که در کنکور سراسری شرکت کردند پس از اعلام نتایج در صورت مجاز به انتخاب رشته می بایست در زمان تعیین شده نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. همه ما می دانیم که انتخاب رشته یکی از مهمترین تصمیمات ماست. بنابراین افراد برای انتخاب منطقه باید نکاتی را بدانند و رعایت کنند. یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت است، توجه به علایق فردی است. هر داوطلب می تواند با توجه به این نکات مهم و بر اساس روش اولویت بندی انتخاب رشته و رعایت شیوه نامه انتخاب رشته، 150 کد رشته محل را انتخاب کند.


مهم است که بدانید در هنگام انتخاب یک منطقه چگونه اولویت بندی کنید

شاید از خود بپرسید چرا باید بتوانم انتخاب رشته را اولویت بندی کنم و چگونه انتخاب رشته را ویرایش کنم؟ در پاسخ باید بگوییم که دلیل اهمیت دانستن اولویت اول امتحان این است که موضوع بسیار مهم است و در واقع آینده تحصیلی و تحصیلی شما را کنترل می کند. شاید اگر رشته اشتباه و غیرمنطقی را انتخاب کردید، ممکن است با خود بگویید که در نهایت رشته یا دانشگاه خود را تغییر می دهم. اما باید بگوییم که در صورت نیاز به تغییر دانشگاه یا رشته، زیان مالی زیادی را متحمل می شوید و از طرفی زمان زیادی را از دست می دهید. اینها سوالاتی هستند که به وضوح نحوه اولویت بندی انتخاب رشته را مشخص می کنند و اهمیت اولویت ها را در انتخاب رشته ورودی در نظر می گیرند.

به یاد داشته باشید، بهتر است در اولویت بندی کد رشته و اعمال انتخاب رشته از یک مشاور مجرب و خبره کمک بگیرید. چون مشاوران با توجه به رتبه و میزان قبولی به شما می گویند در چه رشته ها و چه دانشگاه هایی ممکن است قبول شوید. سپس با توجه به آنها می توانید کد رشته ها را اولویت بندی کنید و رشته مناسب و خوب را انتخاب کنید. مشاوران ما در ایران تحصیل با سالها تجربه می توانند شما را راهنمایی کنند.



نکات مهمی که در اولویت بندی انتخاب رشته کنکور باید بدانید

در مورد نحوه اولویت بندی انتخاب زمین و نحوه مدیریت انتخاب زمین، چند اصل مهم و کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. در واقع با توجه به اهمیت اولویت در انتخاب رشته های کنکور، توجه به این اصول و 8 نکته طلایی برای انتخاب رشته کنکور حائز اهمیت است. برخی از نکات برجسته عبارتند از:

در انتخاب شعبه به علایق و مهارت های خود توجه کنید.

اولین چیزی که در انتخاب رشته باید به آن توجه کنید علایق شماست. شما باید حوزه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و آن را در اولویت قرار دهید. سپس با توجه به استعداد و مهارت خود آن را انتخاب کنید. در واقع باید هم به علاقه و هم به مهارت خود توجه کنید. بنابراین، از بین 150 کد برای انتخاب، حتماً کدهای اصلی را علاوه بر موارد دلخواه خود اضافه کنید.


موقعیت های خالی و بازار کار تخصصی را بررسی کنید

شغل و بازار کار رشته ها از جمله مواردی است که قبل از هر تصمیمی برای انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا برخی از رشته ها هستند که بازار کار مناسبی ندارند و ممکن است بعد از فارغ التحصیلی با مشکل مواجه شوید. بنابراین، پس از اینکه فهمیدید به چه رشته ای علاقه دارید و در چه زمینه ای استعداد دارید، حتماً باید بازار کار آن را بررسی کنید. شما چندین سال در آن رشته تحصیل خواهید کرد، پس رشته ای را انتخاب کنید که بعد از فارغ التحصیلی بتوانید در آن مشغول به کار شوید.

 

ادامه تحصیلات عالی در رشته مربوطه را در نظر بگیرید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که واقعاً مایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستید و می خواهید در برنامه آموزشی پیشرفت کنید، به این مقاله گوش دهید و به انتخاب رشته اصلی فکر کنید. زیرا اگر رشته هایی را انتخاب کنید که نتوانید در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد و دکتری در ایران یا خارج از کشور ادامه تحصیل دهید، ممکن است فرصت پرداخت نداشته باشید. بنابراین در صورت نیاز می توانید از مشاوران ما در این زمینه کمک بخواهید و تمامی اطلاعات را به دست آورید.



به سخنان و نظرات دیگران توجه نکنید

گاهی ممکن است اتفاق بیفتد که برخی از شما به دلیل نظرات و صحبت های دیگران رشته انتخابی خود را انتخاب نکنید. این بدترین کاری است که می توانید با خودتان انجام دهید. زیرا شما باید سال ها در این رشته تحصیل کنید و پس از فارغ التحصیلی در این حرفه فعالیت کنید. پس اگر به این کار علاقه ای ندارید، این سال های طولانی تبدیل به سخت ترین سال های زندگی تان می شود. پس هنگام انتخاب کلید نگران نظر دیگران نباشید.



مسکن دانشجویی و امکانات رفاهی را بررسی کنید

بحث در مورد محل اقامت دانشجویی و مناطق رفاهی از جمله مواردی است که در انتخاب رشته های تحصیلی باید در نظر بگیرید. زیرا ممکن است برخی از دانشگاه ها کیفیت، امکانات و زیرساخت خوبی نداشته باشند و حتی امکان اقامت در خوابگاه را برای دانشجویان فراهم نکنند. مثلاً دانشگاه های شبانه برای دانشجو خوابگاه ندارند و در صورت قبولی باید به فکر خوابگاه باشند. پس ضمن انتخاب رشته و اولویت بندی رشته ها به این موضوع مهم و حساس توجه کنید.

 

به شهریه های دانشگاه گوش کنید و در این مورد اطلاعات کسب کنید

هزینه تحصیل یک عامل مهم در هنگام در نظر گرفتن دوره است تحصیل در دانشگاه های شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان شهریه است. بنابراین، قبل از هر اقدامی برای انتخاب نوع کد محلی، این موضوع را در نظر بگیرید به دلیل شهریه های بالا، امکان پرداخت شهریه به خصوص در دانشگاه های پردیس وجود ندارد. از طرفی جدا از شهریه ای که دانشگاه برای هر موسسه آموزشی دریافت می کند، هزینه های اقامت، ایاب و ذهاب و غذا نیز باید در نظر گرفته شود.



به پیکربندی گره های دیگر توجه کنید

لازم به ذکر است که در انتخاب رشته کنکور سراسری نحوه انتخاب دانش آموز بر اساس گزینش بومی است. شاید بپرسید بومی سازی یعنی چه؟ بومی سازی به این معناست که در برخی مناطق اولویت با دانش آموزان آن منطقه است. علاوه بر این، مناطق خاصی وجود دارد که مختص بومیان آن استان است. خوشبختانه بر اساس تصمیم سازمان سنسه به دلیل مشکلات و مشکلات معیشتی و همچنین ایجاد مشکلات روحی و روانی برای برخی از دانش آموزان به دلیل خانه نشینی و خانواده، بحث انتخاب مکان در سایر نقاط مطرح شد. . بنابراین شما دوست عزیز کنکوری باید در انتخاب رشته به این موضوع توجه ویژه داشته باشید و رشته های انتخابی خود را در اولویت قرار دهید و رشته هایی را که فقط دانشجوی بومی پذیرش می کنند را بشناسید.

مراجعه به ادامه مطلب: 


:: بازدید از این مطلب : 6398

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: